dostać zadośćuczynienie za anulowany lot?
Posted by addmean
on Sep 25, 2021
Z uwagi na komfort oraz prędkość podróże samolotem są coraz bardziej przystępne. Jednak, jak to we wszystkich sposobach lokomocji zdarza się, lot może zostać odwołany. Na szczęście w wspomnianej okoliczności podróżującemu przypadają specjalne przywileje.

Author: Anton Strogonoff
Source: http://www.flickr.com
Anulowanie lotu może wzbudzić nieprzyjemną, nerwową atmosferę, szczególnie kiedy wyjeżdżamy w istotną podróż firmową czy na wytęsknione wakacje. Martwimy się nie tylko o zmarnowany czas, ale zwłaszcza o koszty.
Tekst prezentujący tę problematykę jest bardzo dogłębny, jednak warto sprawdzić inny punkt wiedzenia. My zalecamy to omówienie (https://www.eccotravel.eu/p/kenia).
Warto być świadomym, że za odwołany lot odszkodowanie należy się, aczkolwiek trzeba się o nie upomnieć (rekompensata dzięki Rozporządzenie Unii Europejskiej nr 261/2004/WE z dnia 11 lutego 2004 r. zawiera prawa pasażera, dzięki którym pobierzemy nie tylko zwrot kosztów za bilet, ale także odszkodowanie. Zgodnie z powyższym dokumentem w przypadku anulowania lotu przewoźnik powinien zagwarantować pasażerowi alternatywny rodzaj przewozu oraz zwrócić koszty biletu. Reklamację trzeba przesłać bezpośrednio do przewoźnika, korzystając z przygotowanego unijnego formularza reklamacji. Zachowajmy jego kopię, żeby w sytuacji niepomyślnej reakcji szukać pomocy u Komisji Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Tekst prezentujący tę problematykę jest bardzo dogłębny, jednak warto sprawdzić inny punkt wiedzenia. My zalecamy to omówienie (https://www.eccotravel.eu/p/kenia).
Warto być świadomym, że za odwołany lot odszkodowanie należy się, aczkolwiek trzeba się o nie upomnieć (rekompensata dzięki Rozporządzenie Unii Europejskiej nr 261/2004/WE z dnia 11 lutego 2004 r. zawiera prawa pasażera, dzięki którym pobierzemy nie tylko zwrot kosztów za bilet, ale także odszkodowanie. Zgodnie z powyższym dokumentem w przypadku anulowania lotu przewoźnik powinien zagwarantować pasażerowi alternatywny rodzaj przewozu oraz zwrócić koszty biletu. Reklamację trzeba przesłać bezpośrednio do przewoźnika, korzystając z przygotowanego unijnego formularza reklamacji. Zachowajmy jego kopię, żeby w sytuacji niepomyślnej reakcji szukać pomocy u Komisji Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Author: blu-news.org
Source: http://www.flickr.com
Ponadto pasażerowi przysługuje rekompensata w wysokości 250-600 euro. Przysługujące za odwołany lot odszkodowanie naliczone jest w zależności od długości lotu. Jeśli podróż miała odbyć się w obrębie Unii Europejskiej, a dystans między punktami wynosi do 1500 km podróżnemu przypada 250 euro. Gdy dystans przekracza 1500 km odszkodowanie wynosi 400 euro. W przypadku podróży między lotniskami w Unii Europejskiej a tymi zlokalizowanymi poza nią, a ponadto w przypadku podróży więcej niż 3500 km pasażer może dostać 600 euro rekompensaty. Warto pamiętać, że kwota rekompensaty może zostać zredukowana o 50%, w przypadku, gdy przewoźnik zaproponuje nam alternatywny lot w podobnym czasie. Prawa pasażera (sprawdź więcej) umieszczone w Rozporządzeniu nie dotyczą jednak okoliczności, jeśli lot został anulowany z powodu szczególnych okoliczności lub informację o zmianach otrzymamy 2 tygodnie przed planowaną podróżą.